Hvem er YouSee?
I Danmark er YouSee en af de førende udbydere på tv-markedet, og virksomheden går mange år tilbage.
YouSee er ejet af danske TDC, og gik tidligere under navnet Tele Danmark Kabel TV.
Ligesom TDC tilbyder YouSee også andre services, som er YouSee Play, som er en stor musiktjeneste.
YouSee har også tjenesten ”YouBio”, hvor der kan streames tv og serie for 99 kroner om måneden, som skal betales enten du er kunde eller ej.
I starten af 2013 blev Onfone en del af YouSee. Det har resulteret i en ændring i navnet til YouSee Mobil.
Med navneændringen er Onfone nu blevet et fuldgyldigt medlem af YouSee familien.
Priser hos YouSee
YouSee kan tilbyde ret gode priser på bredbånd via kabel-tv. På forskellige hastigheder er priserne meget identiske, men typisk vil bredbånd via kabel-tv være billigere. Hos YouSee vil det hovedsageligt være tv-pakkerne, som har høje priser.
YouSee giver kunder muligheden for at tilpasse både upload- og downloadhastighed til dit bredbåndsabonnement, hvor der i øvrigt ikke er nogen binding hos YouSee.
Kigges der på priserne på mobiltelefoni, er YouSee her noget dyrere end mange andre udbydere.
Her modtager du dog også fordele som YouSee Play og WebTV på mobilen.
Trustpilot: 4,5
Tustpilot er en hjemmesiden, hvor brugere kan giver anmeldelser af selve produktet, men også af virksomheden.
I de fleste tilfælde skal man kigge på beskrivelserne i anmeldelsen, da disse ofte er mere uddybende.
I 2014 er scoren faldet meget, efter YouSee ellers havde oplevet en stor stigning i 2013.
Nogle af de punkter, hvor YouSee modtager klager er; kundeservice, svartid og forkerte regninger.
Der er langt flere negative anmeldelser end der er positive. De steder, hvor de modtager positive anmeldelser er på blandt andre service og produkt. I den seneste tid er det dog en større udfordring at finde positive anmeldelser.
Under middel 4.6 fra 0 – 10
YouSee i Teleankenævnet
YouSee modtog i 2012 5 klager, hvor en af sagerne blev løst i forligssekretariatet.
De sidste fire klager gav ikke medhold i nogen af dem.
Også i 2011 modtog YouSee 5 klager, hvor to af disse endte i forligssekretariatet.
De resterende tre af disse klager fik ikke medhold i deres sager. Tre af disse sager omhandlede internettet, én handlede om ip-telefon, mens den sidste klage handlede om flere ydelser – det vil altså sige, at flere ydelser var involveret i klagen).
I året 2010 modtog YouSee seks klager, som er en anelse over markedsandelen. Men når der arbejdes med så lave tal, er det svart at udlede noget specifikt fra disse tal. Dette år endte to af sagerne i forligssekretariatet, hvor der blev givet medhold i en enkelt klage.
Onfone i Teleankenævnet
Onfone som er en del af YouSee, har ikke tidligere været indgået i YouSee’s statistik, fordi disse har været særskilt for Onfone.
I 2012 modtog Onfone hele 12 klager, hvilket er en del over virksomhedens markedsandel – faktisk næsten tre gange så høj. Der blev givet delvist medhold i 4 sager, og helt medhold i én enkelt sag.
Dette tyder altså på, at Onfone havde en del interne problemer i 2012.
I 2011 havde Onfone 6 klager, som blev behandlet. En enkelt klage fik delvist medhold, hvor to endte i forligssekretariatet. Nævnet afviste yderligere en enkelt klage, men de resterende 3 klager ikke fik medhold.
I 2010 oplevede Onfone ingen klager til Teleankenævnert, hvilket er positivt, da virksomheden har eksisteret siden 2006. Dengang var udvalget af udbydere dog heller ikke så omfattende som det er i dag.
Onfone har i dag registreret lige omkring 200.000 kunder i Danmark, som altså står und YouSee.